Tworzenie quizu dla uczniów

Tworzenie quizu dla uczniów

Podczas tworzenia quizu dla uczniów należy pamiętać o następujących rzeczach. W poniższym artykule wyjaśnione zostanie znaczenie ważenia, pytań, pól tekstowych oraz tworzenia plakatu edukacyjnego. Kiedy już opanujesz te podstawy, możesz stworzyć swój własny quiz dla uczniów. Oto kilka najczęściej używanych quizów i wskazówki dotyczące ich tworzenia. Zaczynajmy! I pamiętaj, aby sprawdzić nasz inny artykuł na temat tworzenia quizu dla uczniów, aby dowiedzieć się więcej o narzędziach, których używamy do tego rodzaju pracy. Pytania

Niniejszy artykuł jest wynikiem naszej kooperacji z e-firmy.net.pl

Uczniowie mogą mieć różne możliwości wyboru pytań podczas tworzenia quizu dla uczniów. Opcje, które wybierzesz, określą, jak pytania pojawią się na quizie. Możesz ustawić limit czasu lub sprawić, że quiz będzie otwarty na nieograniczoną liczbę prób. Można również określić liczbę prób dozwolonych dla każdego studenta. Możesz również wybrać wyświetlanie wyjaśnień dla niektórych pytań i ukryć je dla reszty quizu. Podczas zapisywania zastępstwa możesz również wybrać przycisk „Auto Grade”, który zaktualizuje quiz o nowe wyniki.

Aby użyć StudentQuiz, utwórz stronę i kliknij Dodaj pytania. Na stronie pojawi się lista pytań, których możesz użyć do stworzenia quizu. Po wybraniu pytań, możesz je edytować. Nie możesz jednak wprowadzać zmian po tym, jak pytania zostały zatwierdzone przez nauczyciela. Aby filtrować pytania, kliknij ikonę S obok każdego pytania. Następnie możesz wybrać te, które chcesz wyświetlić na quizie. Po wybraniu pytań, kliknij „Start Quiz”.

Po utworzeniu quizu możesz przypisać mu punkty. Na pytania uczniowie muszą udzielić poprawnych odpowiedzi. W przeciwnym razie otrzymają zero punktów. Jeśli pozostawią pytanie puste, otrzymają połowę punktów. Jeśli student odpowie na pytanie poprawnie, otrzyma jeden punkt zamiast zera. Możesz również zmienić wyniki quizu ręcznie. Jeśli chcesz, możesz ustawić, że quiz będzie miał format czasowy. Możesz również dodać formatowanie klikając ikonę ołówka obok pytania.

Aktywność StudentQuiz pozwala uczniom tworzyć pytania i oceniać je. Nauczyciele mogą ograniczyć typy pytań, które studenci mogą przesyłać. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Dokumentacja Moodle. Można również włączyć wymóg oceniania. Na pasku oceny wyświetlana jest średnia ocena grupy rówieśniczej. Żółta gwiazdka oznacza ocenę zalogowanego użytkownika. Łatwo jest zauważyć, które pytania są najlepsze. Po ocenieniu pytania można dodać informację zwrotną i podpowiedzi do pytania.

Pole tekstowe

Pytanie typu „Pole tekstowe” pozwala studentowi odpowiedzieć na pytanie własnymi słowami. Jest ono często używane do zadawania pytań otwartych, takich jak opisywanie doświadczeń lub przewidywanie możliwych odpowiedzi. Kiedy student wyśle quiz, zobaczy komentarze. Możesz również dodać media do tekstu pytania. Możesz użyć zwykłego tekstu lub kolorowych pól. Po wybraniu typu pytania, możesz dostosować jego wygląd i rozmiar.

Możesz ustawić margines błędu dla odpowiedzi numerycznej. Pozostawienie pustego marginesu oznacza, że odpowiedź mieści się w marginesie błędu. Druga opcja, Odpowiedź w zakresie, pozwala uczniom wprowadzić możliwą odpowiedź liczbową pomiędzy dwoma wartościami. Wartość precyzji jest ustawiona na 10. Dodatkowo można dodać pole komentarza za pomocą kolorowych pól tekstowych „…”. Podczas gdy odpowiedź studenta zostanie automatycznie sformatowana, można dodać dalsze ustawienia, aby uzyskać dokładniejszy wynik.

Pytania w polach tekstowych są zwykle używane w ankietach, ale mogą być również zawarte w pracach egzaminacyjnych. Studenci będą mogli zobaczyć odpowiedzi na swoje pytania, ale należy pamiętać, że odpowiedzi są prezentowane anonimowo dla markera. Druga ocena może być dokonana później, aby podkreślić rozbieżności przed wyborem ostatecznej oceny. Rozmiar pliku do eksportu jest ograniczony do 10GB. Rozmiar quizu studenta zależy od tego, ile czasu spodziewa się on na odpowiedź na pytanie.

Typ pytania z wieloma odpowiedziami skłoni studentów do wybrania jednej odpowiedzi spośród kilku możliwych. Będziesz musiał utworzyć pytanie i pole odpowiedzi w polach tekstowych. Domyślne pole odpowiedzi będzie miało cztery możliwe odpowiedzi. Aby dodać więcej, kliknij link „+ Dodaj kolejną odpowiedź”. Możesz również usunąć potencjalną odpowiedź, klikając ikonę „kosza” po prawej stronie. Możesz wtedy przełączyć poprawną odpowiedź na inną potencjalną odpowiedź.

Ważenie

Możesz przypisać różne wagi do różnych pytań na quizie dla studentów. Różne wagi są wyświetlane obok wyniku dla każdego pytania. Pytanie z wagą 0 będzie wyświetlane jako Nieocenione, podczas gdy pytanie z wagą 5 będzie wyświetlane jako ocenione na pięciokrotność swojej poprzedniej wartości. Możesz również przypisać pytaniom określoną liczbę prób. Wagi przypisane do różnych pytań nie wpływają na ogólną wartość punktową quizu.

Aby utworzyć quiz ważony, wykonaj trzy kroki. Najpierw należy utworzyć zakres ocen. Następnie dodaj punkty z każdej kategorii. Następnie podziel całkowitą liczbę punktów przez liczbę pytań. Po ustaleniu zakresu ocen, możesz przypisać wagę każdemu zadaniu. Każde zadanie ma wagę 0-100 do ogólnej oceny kursu. Po ustawieniu wagi dla zadania, możesz stworzyć zakres ocen.

Następnym krokiem jest obliczenie punktów uzyskanych w każdej kategorii. Jeśli korzystasz z kursu Blackboard, możesz obliczyć wagi dla poszczególnych kategorii poprzez dostosowanie sumy punktów dla każdej kolumny. Niektórzy profesorowie używają prostego arkusza kalkulacyjnego Excel do obliczania punktów ważonych. Jest to świetna opcja dla tych, którzy muszą często wprowadzać poprawki. W ten sposób studenci mogą ćwiczyć proces, aż poczują się komfortowo. Najlepiej jest mieć przykładowy quiz studencki przed wdrożeniem nowego sposobu obliczania ocen.

W poniższym przykładzie, pierwsze pytanie na egzaminie jest warte 100 punktów. Drugie pytanie jest warte więcej, więc jest warte więcej w ogólnej ocenie. Trzecie pytanie jest warte 5 punktów. Jeśli student nie odpowiedział na żadne pytanie z kategorii 1, nie otrzyma wyższej oceny z tej sekcji. Jeśli jednak pytanie dotyczy tego samego tematu, waga dla kategorii czwartej wyniesie pięć. Waga dla quizu uczniowskiego

Tworzenie plakatu edukacyjnego

Wykorzystanie plakatu edukacyjnego do stworzenia quizu uczniowskiego jest kreatywnym i przystępnym sposobem przekazywania informacji w klasie. Poprzez wyświetlanie informacji na plakacie, uczniowie są aktywnie zaangażowani, zmuszeni do uporządkowania wiedzy i wyciągania wniosków. Uczniowie mogą nawet uzyskać dostęp do informacji poprzez zeskanowanie kodu QR. Strategia ta może być dostosowana do różnych warunków w klasie. Oto kilka pomysłów na quizy dla uczniów:

Na przykład zabawnym i inspirującym plakatem do quizu uczniowskiego może być ilustracja klasy w stylu vintage. Rysunek w stylu vintage w połączeniu z jasnymi kolorami przyciągnie uwagę uczniów. Można również wykorzystać postacie z filmów Disneya, które dzieci z większym prawdopodobieństwem zapamiętają. Wykorzystując te postacie i inne elementy, plakat jest atrakcyjny dla uczniów. Co więcej, pomaga on wzmocnić lekcję podczas zabawy.

Projekt plakatu edukacyjnego może mieć również pozytywny wpływ na naukę. Plakaty zachęcają do współpracy, promują pracę zespołową i wymagają obszernego czytania i badania. Te metody pozwalają uczniom „uczyć się przez działanie” i wzmacniają ich naukę. Używając obrazów do przedstawienia ważnych punktów i rozwinięcia ich, uczniowie z większym prawdopodobieństwem zapamiętają te koncepcje i wykorzystają je jako odniesienia w przyszłych dyskusjach. Projekt plakatu edukacyjnego zachęca również do aktywnej dyskusji i oceny wiedzy.

Uczniowie mogą również wykorzystywać plakaty w klasie do przekazywania informacji zwrotnych. Wiele uniwersytetów zaczęło wykorzystywać w tym celu plakaty w swoich klasach. Wykazały one, że plakaty są skuteczne w zwiększaniu zaangażowania studentów i krytycznego myślenia oraz są efektywne w wykorzystaniu zasobów. W tym badaniu porównano działanie plakatu edukacyjnego z tradycyjnym egzaminem. Autorzy doszli do wniosku, że zaangażowanie studentów w pracę z plakatami było znacznie wyższe niż oczekiwano. Potrzebne są dalsze badania nad tą metodą, aby zrozumieć, jak można ją wykorzystać do innych celów.

Edycja quizu studenckiego

Istnieje kilka różnych sposobów edycji quizu studenckiego. Aby dodać punkty lub inne dodatkowe próby, użyj SpeedGrader. Aby wprowadzić poprawki do pytania, zmień datę, lub nawet zakres dat, na datę późniejszą niż czas automatycznego wysłania quizu. Zapisz zmiany i wróć do quizu. Ta czynność zaktualizuje wszystkie próby studentów o wprowadzone zmiany. Możesz również zmienić tytuł quizu, aby zmienić kontekst dla studentów, aby lepiej go zrozumieć.

Aby edytować quiz dla studentów, musisz być zalogowany na swoim koncie Moodle. Zaloguj się do swojego kursu i wybierz quiz. Zaznacz egzamin, który chcesz edytować, a następnie kliknij odpowiedni przycisk w lewym dolnym rogu. Quiz otworzy się na pierwszym pytaniu. Po wprowadzeniu nowej odpowiedzi, możesz wybrać opcję zmiany oceny quizu. Będzie to miało wpływ na wszystkie kolejne próby, jak również na ocenę quizu.

Możesz edytować quiz studencki poprzez edycję pytań na tej samej stronie co sam quiz. Aby dodać pytanie, kliknij ikonę „Dodaj pytanie”. Możesz również edytować poszczególne pytania, a następnie kliknąć „Podgląd”, aby wyświetlić podgląd wyników. Możesz również usunąć pytanie, jeśli było ono niepoprawne. Jeśli pytania nie są poprawne, możesz zmienić ocenę na 0 dla wszystkich. Możesz również edytować quiz tak, jakby żaden student nie próbował go rozwiązać.

Po opublikowaniu quizu możesz edytować jego ustawienia. Wśród opcji, które możesz zmienić jest m.in. umożliwienie studentom otrzymywania wyników quizu, dodawanie dodatkowych prób, czy wydłużanie czasu. Dodatkowo możesz również moderować quiz dla studentów lub moderować wiele prób quizu. Opcje te pomogą Ci stworzyć quiz o odpowiednim stopniu trudności dla Twoich studentów. Ważne jest, aby pytania w quizie dla studentów były dla nich trudne do skopiowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *