Korzyści wynikające ze studiowania IB Diploma Programme

Rodzaje studiów i badań

IB Diploma Programme jest uznawaną na całym świecie kwalifikacją umożliwiającą podjęcie studiów podyplomowych. Studenci biorący udział w DP mogą uzyskać oceny od siedmiu do jednego za każdy przedmiot DP. Łączne oceny z każdego przedmiotu składają się na ostateczny wynik na dyplomie. Student musi zdobyć łącznie 24 punkty, aby otrzymać dyplom. Istnieją pewne minimalne poziomy osiągnięć, które muszą być spełnione, aby uzyskać dyplom. Indywidualna ocena studenta za komponent „Teoria wiedzy” i rozszerzony esej może wnieść do trzech punktów do ogólnego wyniku dyplomu.

Ten artykuł jest wynikiem naszej współpracy z skalowaniebiznesu.pl

IB Diploma Programme

International Baccalaureate Diploma Programme to uznawany na całym świecie dwuletni program edukacyjny skierowany do uczniów w wieku od 16 do 19 lat ze 140 krajów. Jest to cenna kwalifikacja, którą uznaje wiele uniwersytetów na całym świecie, co czyni ją bardzo pożądaną opcją dla aspirujących studentów. Poniżej wymieniono korzyści płynące ze studiów IB Diploma Programme. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej. Studia IB Diploma Programme: Jakie są korzyści ze studiów IB Diploma Programme?

IB Diploma Programme składa się z sześciu przedmiotów – jednego z grupy 1-5, trzech z grupy 3 i 4 oraz jednego z grupy 6. Oprócz trzech kursów na poziomie wyższym, każdy uczeń musi ukończyć kurs Extended Essay i Theory of Knowledge. Program IB Diploma jest bardzo wymagający, a wymagania są rygorystyczne. Uczniowie będą mieli styczność z różnymi dziedzinami, w tym inżynierią, matematyką i naukami humanistycznymi.

Uczniowie muszą wybrać co najmniej dwa przedmioty z grup, do których są uprawnieni, w tym kurs językowy i kurs artystyczny. Jeśli chcą, mogą wybrać jeszcze jeden przedmiot z grupy 5. Sześć przedmiotów obejmuje Teorię Wiedzy, Extended Essay oraz Creativity, Action, and Service. Wybór jednego z tych przedmiotów pomoże studentom zdobyć szerokie doświadczenie, które przygotuje ich do dalszej części studiów. I, oczywiście, zawsze możesz zmienić kursy, które realizujesz w swojej szkole.

TOK

Uczniowie IB Diploma Programme w ramach przedmiotu Teoria wiedzy (TOK) będą mogli wykorzystać koncepcję TOK, aby lepiej zrozumieć otaczający ich świat. Koncentruje się ona na centralnym pytaniu „Skąd wiemy?” i zachęca uczniów do refleksji nad procesem uczenia się we wszystkich obszarach tematycznych. TOK bada różne metody, które uczniowie stosują, aby dojść do wiedzy i próbuje ustalić, co sprawia, że te metody są skuteczne jako narzędzia wiedzy.

Celem TOK na studiach jest uświadomienie studentom interpretacyjnego charakteru wiedzy i ich własnych ideologicznych uprzedzeń. Uczy ich badania, jak wiedza wpływa na wspólnoty i społeczeństwo, a także na ich własne życie. Zachęca uczniów do rozważenia roli wiedzy w świecie i do odpowiedzialnego działania w niepewnym świecie. Pomaga dać uczniom poczucie spójności i wykracza poza akademickie obszary tematyczne, ilustrując, jak mogą oni wykorzystać swoją wiedzę do poprawy swojego życia i otaczającego ich świata.

Teoria wiedzy jest podstawowym składnikiem Diploma Programme. Przedmiot ten zachęca uczniów do krytycznej refleksji nad własną wiedzą i sposobem jej zdobywania. Poprzez ten kurs badają naturę wiedzy i to, jak różne sposoby wiedzy mogą prowadzić do różnych stopni zrozumienia. Ten kurs jest częścią programu nauczania Fresno High School i pomoże uczniom w wypełnieniu ich wymagań podstawowych EE i CAS. Kurs jest nauczany w drugim semestrze młodszego i starszego roku.

CAS

Jedną z najcenniejszych korzyści płynących ze studiów CAS jest zaangażowanie w rozwój ucznia. CAS oferuje studentom możliwość zaangażowania się w zróżnicowany zakres globalnych zagadnień i zbadania globalnych problemów poprzez współpracę. Studenci otrzymują również poczucie spełnienia z ich doświadczeń CAS, co pomaga zrównoważyć wymagania akademickie DP. Ta część programu DP ma na celu rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia, empatii i świadomości międzynarodowej. Oto kilka powodów, dla których CAS jest ważny dla studentów DP.

Przedmioty DP są ogólnie pogrupowane według przedmiotów, więc studenci muszą wziąć co najmniej jeden kurs z każdej grupy. Program DP jest zaprojektowany tak, aby studenci wzięli co najmniej jeden kurs na poziomie wyższym w każdej grupie przedmiotów. Z drugiej strony, kursy na wyższym poziomie są bardziej wymagające niż kursy na poziomie standardowym. Uczniowie muszą również zdać Extended Essay jako część programu DP, aby zdobyć dyplom. Kursy te trwają zazwyczaj 2 lata i są zazwyczaj bardziej wymagające niż kursy standardowe.

Program CAS kładzie nacisk na uczenie się przez doświadczenie, a od uczniów oczekuje się wyboru działań, które przyczynią się do ich osobistego rozwoju i świadomości świata. Ważne jest, aby znaleźć projekty, które równoważą służbę, kreatywność i aktywność. Studenci będą przesyłać wymaganą dokumentację na platformę internetową dostarczaną przez szkołę, a następnie będą oceniani przez opiekuna CAS. W ramach studiów CAS uczniowie muszą zastanowić się nad swoimi doświadczeniami i własnym postępem.

Wpływ rozszerzonego eseju na sukces ucznia

Nowe badanie ma na celu zbadanie wpływu rozszerzonego eseju Diploma Programme na sukces ucznia na uniwersytecie. Projekt składa się z trzech etapów, w których bada się wpływ rozszerzonego eseju DP na przekonania epistemiczne studentów i ich podejście do uczenia się, wartości wymagań dotyczących dociekania i własnej skuteczności w dociekaniu. Ponadto, badanie bada efekty uczenia się studentów DP podczas ich pierwszego roku studiów.

Podczas procesu studenci muszą w pełni zrozumieć koncepcje uczciwości akademickiej i uznać wszystkie źródła informacji. Muszą również być świadomi implikacji wynikających z przepisów ogólnych. Muszą ukończyć trzy obowiązkowe sesje refleksyjne ze swoimi przełożonymi, rejestrując swoje doświadczenia w formularzu planowania i postępów. Proces ten jest najbardziej znaczący, gdy student i superwizor rozwijają dobre relacje robocze. Opiekun powinien być odpowiednim członkiem personelu szkoły.

Zaangażowanie studenta w proces badawczy jest również oceniane. Na końcu eseju egzaminator powinien odnotować, czy student aktywnie uczestniczył w planowaniu i przebiegu badań. Jest to dowód na zaangażowanie w proces badawczy oraz na zdolność studenta do konstruktywnego reagowania na wyzwania. Skuteczna refleksja podkreśla rozwój intelektualny i osobisty studenta. Uczeń powinien być w stanie zidentyfikować obszary, w których może się poprawić, co pozwoli mu zastosować zdobytą naukę.

Absolwenci IB DP częściej zapisują się na selektywne uczelnie

Od dawna wiadomo, że program IBDP zwiększa szanse ucznia na przyjęcie na selektywne uczelnie. Ostatnie badania pokazują, że uczniowie, którzy ukończyli IBDP, częściej niż ich rówieśnicy zapisują się do college’ów. Chociaż wynik ten nie jest statystycznie istotny, sugeruje on, że program IBDP jest lepszy od innych programów nauczania w dłuższej perspektywie. Metody badania obejmują dane ilościowe z propensity matching oraz podłużne dane jakościowe. Badany jest również wpływ programu IBDP na zapisy na studia w okolicznych szkołach średnich. Chociaż badanie to nie obejmuje Lincoln Park High School, okazuje się, że program ten jest znacznie skuteczniejszy w zwiększaniu szans uczniów na zapisanie się do wybranych szkół wyższych.

Jedno z badań dotyczyło wyników na studiach wyższych wśród uczestników kursów IBDP w chicagowskich szkołach publicznych. Ta grupa uczniów, pochodzących głównie ze środowisk o niskich dochodach, wykazała się wyższym poziomem osiągnięć niż uczniowie, którzy nie uczestniczyli w programie. Absolwenci IB mieli również wyższe wskaźniki zapisów i utrzymania niż inni uczniowie w ich klasie i na wybranych uczelniach. Ponadto absolwenci mieli wyższy wskaźnik retencji na pierwszym roku niż inni uczniowie i ukończyli studia w wyższym tempie niż ich rówieśnicy.

W badaniu przeprowadzonym w 2017 r. wśród oficerów rekrutacyjnych uniwersytetów, IBDP miał tendencję do odnoszenia największych sukcesów wśród uczniów szkół średnich. Stwierdzono, że IBDP zachęcał do niezależnego myślenia i rozwijał umiejętności zarządzania sobą, co zwiększało szanse uczniów na uczęszczanie do selektywnych college’ów. Wyższy poziom edukacji był również związany z wyższym wskaźnikiem wytrwałości. Wynik ten jest znaczącym czynnikiem sukcesu programu IBDP.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *